Isännöinti ja isännöintipalvelut Tampereen ja Valkeakosken alueella

Mukavan yllätyksetön arki ja hyvä yhteishenki taloyhtiöösi

Hyvä isännöitsijä hoitaa arjen rutiinit ripeänreippaalla otteella, sekä huolehtii kauaskantoisella katseella taloyhtiön ja osakkaiden omaisuuden arvon säilymisestä. Kun homma toimii, taloyhtiössä vallitsee hyvä yhteishenki, hallituksen työ on helppoa ja asukkaiden arki mukavan yllätyksetöntä.

Lännen Palveluyhtiöt / Palvelut / Isännöinti
Isännöitsijä käy asioita läpi taloyhtiön puheenjohtajan kanssa pihalla

Isännöitsijä varmistaa hyvinvoinnin, sujuvan arjen ja arvon säilymisen

Vanha arvokiinteistö ja uusi rivitalo tarvitsevat aivan erilaista isännöintiä. Hyvä isännöintipalvelu sisältää juuri tarvitut asiat, eikä mitään ylimäärästä.

Rutiinien hoitamisen ja asukkaiden sekä kiinteistön hyvinvoinnista huolehtimisen lisäksi hyvä isännöitsijä suojelee kiinteistön arvoa. Onnistuminen edellyttää ymmärrystä rakennustekniikasta, taloyhtiön taloudesta sekä kiinteistön elinkaaresta.

Kaikilla isännöitsijöillämme on vähintään isännöitsijän ammattitutkinto tai kiinteistönpidon insinöörin tutkinto ammattikorkeakoulusta. Eri osa-alueisiin erikoistuneet kollegat varmistavat, että haastavakin kiinteistö saa ansaitsemansa huolenpidon joka päivä.

Hyvällä isännöinnillä…

  • varmistetaan, että taloyhtiön talous pysyy kunnossa
  • pidetään huoli taloyhtiön ja osakkaan omaisuuden kunnosta tässä hetkessä
  • vältetään yllättävät ja suuret kulut, kun kiinteistön hoidosta huolehditaan suunnitelmallisesti ja rakennuksen koko elinkaarta ajatellen
  • huolehditaan yhtiön ja osakkaan omaisuuden arvon säilymisestä tulevaisuudessa
  • varmistetaan, että kaikki taloyhtiön hallinnolliset tehtävät tulevat hoidetuksi lainmukaisesti ja ajallaan.

Isännöintipalveluumme kuuluu:

  • Pätevä ja reipasotteinen henkilökunta, jonka saa kiinni suorilla puhelinnumeroilla ja sähköpostiosoitteella
  • Taloyhtiön isännöinti yhtä innokkaasti pienissä ja suurissa tarpeissa
  • Tekninen isännöinti: kiinteistön muutostyöt, korjaukset ja valvonta
  • Kiinteistöjen taloushallinto ja juridiikka
  • Kiinteistösihteeri: autopaikka- ja saunavuorovaraukset, vesi- ja vastikelaskutus sekä isännöitsijäntodistukset

Halutessanne viestintä, hallituksen kokoukset ja yhtiökokoukset voidaan pitää modernisti myös etänä.

Isännöitsijä esittelee suunnitelmaa puheenjohtajalle

Yhteistyö taloyhtiön ja isännöitsijän välillä on parasta silloin, kun arvot kohtaavat

Tässä listattuna meidän toimintamme periaatteet ja samalla lupauksemme sinulle:

  1. Teemme töitä omilla kasvoillamme – tiedät kuka taloyhtiönne asioita hoitaa.
  2. Meidät saat suorilla numeroilla ja sähköposteilla kiinni helposti. Yksi puhelu riittää ja voit luottaa siihen, että otamme asian hoitaaksemme.
  3. Personoimme palvelumme niin, että sen hinta-laatusuhde on teidän taloyhtiöllenne paras mahdollinen.
  4. Ajattelemme päätöksissämme aina sekä asukkaiden että talojen parasta ja sitä, mikä on pitkässä juoksussa aidosti kannattavinta.
  5. Emme suhmuroi piilossa, vaan viestimme avoimesti ja läpinäkyvästi, mitä olemme milloinkin tehneet.
  6. Olemme hyvin suunnitelmallisia ja siten myös tehokkaita, koska tiedämme, mitä millekin talolle kuuluu.
  7. Teemme omat työmme niin, että hallituksen työ on mukavan helppoa ja asukkaiden arki mukavan yllätyksetöntä.

Jos teemme pienen toimenpiteen nyt, voimme välttää massiivisen saneerauksen vielä pitkään, totesi viisas isännöitsijä.

Kun kiinteistö ikääntyy, isännöitsijöiden toiminnassa alkaa esiintyä eroja. Jotkut jatkavat samaan malliin, kunnes kiinteistön kunto rapautuu saneerauskuntoon.

Kokeneemmat miettivät kiinteistön arvoa ja omistajien kukkaroita hyvissä ajoin. “Mikä on järkevin tie tästä hetkestä siihen kaukana odottavaan aikaan, kun tätä kiinteistöä ei enää tarvita?”

Tätä ajattelua kutsutaan kiinteistön elinkaariajatteluksi. Se on parasta, mitä isännöitsijä voi asiakkailleen tehdä.

Jos taloyhtiöstä ja kiinteistöstä ei pidetä huolta sen koko elinkaarta ajatellen, on riskinä että…

  1. Taloyhtiö voi ajautua talousvaikeuksiin.
  2. Huollon laiminlyönti voi aikaistaa suuria remontteja. Jos huoltoa ja ylläpitoa ei suunnitella ja pienet investoinnit jätetään tekemättä, suuret remontit aikaistuvat.
  3. Taloyhtiön vahinkoriski kasvaa. Kun teknisiä laitteita ei huolleta, ne voivat hajota ja aiheuttaa isompia vahinkoja.
  4. Vastikkeita voidaan joutua kasvattamaan yllättäen. Jos taloyhtiötä ei johdeta suunnitelmallisesti, voi yllättävät tilanteet johtaa vastikkeen korottamiseen.
  5. Yhtiön arvo laskee, maine heikkenee ja asunnon myynti hankaloituu.

Opas taloyhtiölle isännöitsijän kilpailutukseen ja valintaan

Erään työntekijämme sanoin: isännöitsijää ei vaihdeta kuin villapaitaa. Siksi isännöintipalveluiden kilpailuttaminen ja sopivan isännöitsijän valinta ei ymmärrettävästi ole ihan läpihuutojuttu.

Kokosimme tähän oppaaseen viisi askelta, joiden avulla onnistut uuden isännöitsijän valinnassa ja vältät kilpailutukseen yleisesti liittyvät sudenkuopat.

  • Kun tiedät mitä kaikkea isännöitsijän tehtäviin kuuluu, ymmärrät missä tehtävissä taloyhtiönne tarvitsee isännöitsijän apua.
  • Kun osaat jättää oikeanlaisen tarjouspyynnön, saat tarpeisiinne personoidun palveluehdotuksen, etkä maksa turhasta.
  • Kun löydät kumppaniksi aidosti taloyhtiönne parasta ajattelevan isännöitsijän, on sinun työsi taloyhtiön hallituksessa mukavaa ja mutkatonta!
Paavo Salonen
Isännöintipäällikkömme Paavo
Huolehditaan aivan kaikesta

Kiinteistön isännöintipalvelu on monen tekijän summa

Vaikka taloyhtiölle isännöitsijä tarkoittaa usein yhtä nimettyä henkilöä, isännöintitoimistossa työskentelee useita eri alojen asiantuntijoita. Niin sanottujen hallinnollisten isännöitsijöiden lisäksi on teknisiä isännöitsijöitä, kirjanpitäjiä, kiinteistösihteereitä ja asiakaspalvelutyöntekijöitä, jotka auttavat varmistamaan sujuvan yhteistyön ja tuen taloyhtiön arjen tarpeissa ja haasteissa.

Näin hommat hoituvat

  • Sovitaan isännöinnistä

    Alkuselvitysten jälkeen saat meiltä taloyhtiöllenne personoidun tarjouksen. Selkeästä tarjouksesta näet mitä olet hankkimassa, etkä maksa turhasta. Tulemme tapaamaan taloyhtiösi väkeä ja hallitusta etänä tai paikan päällä ennen päätöstä. Lopuksi sovitaan kaupoista ja isännöinnin aloituksen ajankohdasta.

  • Tehdään ripeänreippaalla otteella

    Teemme työt suunnitelmallisesti ja huolella laatimienne työohjeiden mukaan. Näin palvelun laatu pysyy tasaisena ja hommat hoituvat kerralla kuntoon. Viestintä ja kokoukset voidaan pitää modernisti etänä, aina taloyhtiön kokouksia myöten. Toimintamme on tutkitusti alueemme parhaasta päästä kokousten jämptissä isännöinnissä, asukkaille ja asiakkaalle tiedotuksessa sekä aktiivisessa yhteydenpidossa.

  • Pidetään huoli kiinteistön ja omaisuutesi arvosta elinkaariajattelulla

    Tehtävämme on pitää kiinteistönne erinomaisessa kunnossa niin, että se maksaa taloyhtiöllenne mahdollisimman vähän. Elinkaariajattelu on siihen nykyaikaisin keino. Tekemällä pienen toimenpiteen nyt, voimme välttää massiivisen saneerauksen vielä pitkään. Mietimme aina mikä on kannattavinta pitkässä juoksussa.

  • Vastataan puhelimeen ja pidetään yhteyttä

    Meidät saat suorilla numeroilla ja sähköposteilla kiinni helposti. Kiireellisissä tilanteissa käymme toimeen heti. Viestimme sinun suuntaasi läpinäkyvästi laskutuksesta ja projektien etenemisestä ja saat aina tietää, kun jotain tapahtuu.

  • Teille nimetyt Länkkärit hoitavat taloyhtiötänne

    Teemme töitä omilla kasvoillamme ja taloyhtiöstänne pitää huolen teille nimetyt ammattilaiset. Tulemme takuulla tutuiksi! Haluamme kuulla sinulta, miten meillä menee ja kuinka voimme parantaa yhteistyötä. Tapaamme etänä tai kasvotusten tasaisin väliajoin.

Vastuunjako taloyhtiön ja osakkaan välillä

Mitkä viat kuuluvat osakkaan ja mitkä taloyhtiön vastuulle?

Sivuillamme oleva taulukko on suuntaa antava ja taloyhtiönne yhtiöjärjestyksessä voidaan määrätä vastuunjaosta toisin. Kaikki muutostyöt pitää aina varmistaa isännöitsijältä. Katso selvitysluettelo:

Lähetä meille viesti

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lännen Palveluyhtiöt